Az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég tanulmánya szerint az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók hatótávolsága tavaly átlagosan 300 kilométer volt, ami 10 százalékkal hosszabb, mint az előző évben.

Ez az érték 2011-ben még 150 kilométer volt, s 2014-ben érte el a 200 kilométert. Az átlagos hatótávolságot a szakértők úgy számítják ki, hogy a gyártók által közölt adatot súlyozzák a Németországban eladott különböző modellek számával.

A növekedést nem csak az új modellek hozzák magukkal. Sokkal inkább annak köszönhető, hogy a gyártók folyamatosan frissítik a meglévő modelleket. A Renault például 240-ről 400 kilométerre növelte a Zoe hatótávolságát, a Volkswagen pedig 190-ről 300-ra az e-Golfét. Egy töltéssel a leghosszabb utat – a cég közlése szerint 632 kilométert – a Tesla Model S 100D tudja megtenni.

A kedvező változást nagyobb méretű és energiasűrűségű akkumulátorokkal érik el a gyártók. Azt azonban nem tapasztalták az IFUA Horváth & Partners szakértői, hogy egy kilométer megtételéhez kevesebb energiára lenne szükség, vagyis az energiafelhasználás hatékonysága nem javult.

A szakértők előrejelzése szerint 2020-ban az újonnan forgalomba helyezett elektromos autók átlagosan legalább 400 kilométert lesznek képesek megtenni egyetlen töltéssel.