Egy brit termékteszt-kiadvány, a Which? szerkesztői 2017 eleje óta folyamatosan mérik 123 különböző autótípus üzemanyag-fogyasztását, összevetve azokat a hivatalos széndioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékekkel.

Az nem lepte meg a szerkesztőket, hogy a Toyota hibrid járművei uralták a mezőnyt városi környezetben (a Prius, a Prius Plug-in, valamint a C-HR Hybrid végzett a dobogón), viszont a hibridek kivételesen jól teljesítettek az autópályán is, ahol a közvélekedés szerint el kellett volna vérezniük.

Autópályán is takarékosak a hibridek 1

A 123 tagú mezőnyben a Toyota Prius a második, a Toyota Prius Plug-In a negyedik legkedvezőbb fogyasztási értékkel zárta a sztrádaszakaszt – előbbi 5,4, utóbbi 5,7 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztást ért el a nagysebességű autópálya-teszten. Az összesítésben mindkét modell a dobogón végzett, a Which? szerkesztőinek számítása szerint a két hibrid „… éves üzemanyagköltsége 180 fonttal (65 ezer forint) alacsonyabb, mint a felmérésben szereplő legtakarékosabb nem hibrid típusé. A Priusok éves üzemeltetése az átlagos dízel üzemű modelleknél közel 400 fonttal (145 ezer forint), az átlagos benzineseknél pedig 450 fonttal (163 ezer forint) olcsóbb”.