1992., Anglia, a WRC-évad utolsó futama. Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol egyaránt esélyes az egyéni világbajnoki címre, bár utóbbi uraknak ez már csak bónusz volna a biztosnak vehető konstruktőri cím mellé. A sors azonban nem akar most is duplázni, mint egy évvel korábban, az egyéni címet a Toyotával versenyző Sainz viszi haza, a Lanciának ezúttal marad a csapat bajnoki cím.

A következő évadban Sainz eligazol a csapattól, a lanciás páros megy a helyére, és két éven át mindent megnyernek, amit csak lehet. Ez azonban történetünk szempontjából már mellékes, hiszen arról az autóról írunk, amivel Sainz világbajnok lett, pályafutása során másodszor és utoljára.

Tiéd lehet az autó, amiben az öreg Sainz világbajnok lett 1

Az autó a diadalmas 1992-es szezon után nyugalomba vonult, másfél évet töltött pihenéssel, majd elővették, átmatricázták, és odaadták Kankkunennek, aki éppen a Szafari ralira készült. Ehhez persze kicserélték a futóművét, mert kelet-afrikai körülmények nem hasonlítanak az európaiakra. A Szafari ralin elég ramatyul szerepel a Toyota pilótája, az egész nem is érdekes már, a tesztautót haza sem viszik Európába: a kölni központ a kenyai Toyota-képviseletnek ajándékozza.

Tiéd lehet az autó, amiben az öreg Sainz világbajnok lett 21

Kenyában helyi raliversenyeken indul az ST185-ös, majd áthajózzák Paraguayba, ahol szintén. Amikor már végleg elavulttá válik, jön egy pasas Európából, és megveszi. Hazaviszi, teljes körűen felújítja – de nem ám az eredeti Sainz-féle állapotra, hanem hogy úgy nézzen ki, mint Juha K. idején. Ízlések és pofonok.

Aztán amikor kész az autó, felteszi a FB-ra. Tökéletes állapotú versenyautó-legenda, tartalék alkatrészekkel, teljes gyári dokumentációval eladó. Az irányár 229 ezer euró, durván 75 millió forint, egy Ferrari Portofino ára. Reméljük, gazdára talál.

Tiéd lehet az autó, amiben az öreg Sainz világbajnok lett 22