A német kormánnyal a városok levegőtisztaságának a megőrzéséről folyó „dízelcsúcs” tárgyalásokon felmerült lehetséges megoldásokról szólva a Volkswagen vezető munkatársa elmondta, hogy szerintük „nincs technikailag kivitelezhető lehetőség” a motorok utólagos átépítésére.

Rámutatott ugyanakkor, hogy sem a katalizátorbeszállító cégek, sem maguk az autógyárak nem lesznek hajlandóak garanciát vállalni az utólag beépített berendezések nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentő funkciójára.

A Volkswagen hivatalos álláspontja szerint az autógyár kész minden kompromisszumra a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. „Bármilyen értelmes megoldásban készek vagyunk részt venni, ami hozzájárulhat a belvárosi behajtási tilalom elkerüléséhez” – jelentette ki a Volkswagen szóvivője.

A kormány részéről Svenja Schulze környezetvédelmi miniszter a régi dízelautók utólagos átalakítását, Andreas Scheuer közlekedési miniszter viszont a régi autók újra cserélésének támogatását szorgalmazza. Az autóipari cégek a közlekedési miniszter álláspontját támogatják, hangsúlyozva, hogy az átépítéshez szükséges szűrőberendezések kifejlesztése, majd engedélyeztetése a Kraftfahrt-Bundesamt gépjárműfelügyeletnél éveket venne igénybe. Ez alatt az idő alatt pedig sokkal többet lehetne tenni a városok levegőjének tisztasága érdekében a régi dízelautók újra cserélésével.