Világszerte bevett szokás, hogy az autógyártók felkarolják a társadalmi, kulturális ügyeket, az azonban ritka, ha egy márkakereskedés teszi ezt.
Az idén tíz éves Centrál Színház látogatói minden évben megszavazzák az évad legkiválóbb női és férfi színészét. Idén Básti Julira és Alföldi Róbertre esett a közönség választása; évadzáró utolsó előadásukon ők vehették át az óbudai Toyota Sakura által immár harmadik alkalommal felajánlott díjat.
A 26 évvel ezelőtt alapított márkakereskedés évek óta ápol sokrétű szakmai kapcsolatot a Centrál Színházzal. „Egy társadalom akkor tud tisztességesen, egészségesen működni, ha a vállalkozások – nagyságuktól függetlenül – felkarolják azokat az ügyeket, amelyek fontosak az embereknek. Kölcsönösen rászorulunk egymásra, anyagilag és szellemileg egyaránt” – mondta a díjat átadó Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, aki egykori újságíróként, lapkiadóként különösen szívén viseli a kultúra ügyét. A Sakura-díjon kívül idén egy teljes előadás, a Jó emberek színre vitelét is támogatóként segíti a márkakereskedés.
A színház látogatói személyesen is élvezhetik a kapcsolat előnyét: az előadásokra szóló jegyek ára levásárolható a Sakura márkaszervizében, illetve azok felmutatása további kedvezményekre jogosít. A Sakura saját ügyfeleit is igyekszik minél sűrűbben kulturális élményekhez juttatni. Először tíz éve vittek el egy egész színháznyi nagyra becsült vásárlót egy színésztalálkozóval egybekötött, VIP színházi előadásra, de azóta is rendszeresen szerveznek színházlátogatást partnereiknek, illetve hívnak meg egy-egy neves előadót önálló estre a márkakereskedésbe.
Ezek a kezdeményezések a színházi szakma elismerését is kivívták, több rangos intézmény is aktív érdeklődést mutat a – Füredi István szavaival élve „lélekmelegítő” – programok koncepciója iránt. Ugyanakkor a Toyota Sakura nem válogatós a társadalmi felelősségvállalás terén: legyen szó facsemeték ültetéséről, rászoruló gyermekek segítéséről, élvonalbeli sportolók felkészülésének megkönnyítéséről vagy bátortáborról, igyekszik minden arra érdemes, nemes ügyet támogatni.
„Nem mi vagyunk a legnagyobb Toyota márkakereskedés Magyarországon, de a reklámra költendő pénzünk egy részét a közösség javára igyekszünk felhasználni, még akkor is, ha ezzel talán kevesebb autót értékesítünk, lehet, hogy példát mutatunk másoknak is, bár nem tagadom, komoly PR-értéke van annak, ha telt házas nézőtér előtt adhatjuk át a nevünket viselő díjat. A munkánk, eredményeink, lehetővé teszi, hogy támogassunk másokat, hogy ne felejtsük el, honnan jöttünk, és segítsünk megvalósítani az álmokat. Egy nálunk vásárolt Toyotával hozzánk jönni, lélekmelegítő estre, vagy elmenni egy színházba, az nekünk az egyre bővülő Sakura család érzését jelenti.” – értékeli személyes és vállalati prioritásait Füredi István.