A megvalósíthatósági tanulmány pozitív eredményt hozott, és már csak a költségeket kell előteremteni – közölte Klaus Luger polgármester és Markus Hein közlekedési tanácsos egy hétfői sajtótájékoztatón.
Felső-Ausztria tartomány székhelye a bolíviai fővárosról vesz példát, ahol egy 8 vonalból álló drótkötélpálya-hálózatot már napi 230 ezer utas vesz igénybe.
Linz egy 10 kilométeres, kilenc állomásból álló drótkötélpályával kötné össze a város déli részén fekvő Ebelsberg-pályaudvart az északi Pleschinger-tóval, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva két HÉV-vonalhoz és egy villamoshoz, valamint megközelíthetővé téve a linzi ipari zónát. A 2012-es forgalmi adatokat alapul véve napi 45 ezer utassal számolhatnának.
A beruházás 175 vagy 283 millió euróba kerül, attól függően, hogy a nagyobb vagy kisebb teljesítményű (három- vagy egyköteles) változatot építik meg. A nagyobbik változat gondolái akár 35 utast is szállíthatnának.
A világ legnagyobb, tömegközlekedési célokat szolgáló városi drótkötélpálya-hálózata a bolíviai fővárosban, La Pazban és a vele egybeépült El Altóban működik, ahol szeptemberben kezdte meg működését a nyolcadik lanovka. A hálózat kiépítésének második szakaszában 2019 végéig további hat vonalat terveznek, 20 kilométer össztávolságban, együttesen 23 állomással.
A La Paz-i drótkötélpályákat a Doppelmayr osztrák cég építi.