Két győzelmet követően két kiesés, közte pedig két vékonyka pontszerzés. Hadik András nem éppen önbizalommal telve vághatott neki a 2018-as ralibajnokság hajrájának. A miskolci pilóta azonban szinte vert helyzetből talpra állt, hisz a hétvégén megismételte 2016-os győzelmét a Mecsekben, ezzel pedig visszakapaszkodott a bajnoki címre esélyes pilóták igencsak szűk táborába.

A fordos pilóta egy poreci futamgyőzelemmel és egy navigátorcserével vágott neki az 52. Mecsek Rallye-nak, ahol gyakorlatilag végig vezetve a futamot megszerezte idei harmadik győzelmét a hazai bajnokságban (ORB). Mindössze egy apró kormányszervóhiba hátráltatta a 44 éves pilótát, aki remekül reagált arra is, amikor Turán Frigyes nyomást gyakorolt rá, hisz mind a két alkalommal vissza tudta verni a legfőbb riválisa támadásait. Hadik így hetedik ORB futamgyőzelmével a tarsolyában, a ponttábla harmadik helyéről várhatja a bajnoki cím sorsáról dönteni hivatott, novemberi Nyíregyháza Rallye-t.

Pontháború a hazai raliban 1

A zempléni pályákon egyébként az a Turán Frigyes lesz a legkedvezőbb helyzetben, aki a Mecsekben is igen közel volt ahhoz, hogy megszerezze idei második futamgyőzelmét. A Hadikhoz hasonlóan szintén Ford Fiestát hajtó versenyző az első nap mindössze 2.6 másodpercre volt lemaradva a márkatársától, majd a vasárnapi első szakasz megnyerésével már 0.5 szekundumra megközelítette a riválisát, de a 28 km-es orfűi gyorson egész egyszerűen nem tudta tartani a lépést a legjobbakkal, így a verseny végén meg kellett elégednie a második pozícióval.

A most megszerzett ezüst azonban megint csak neki kedvez, mert a közvetlen riválisát, Vincze Ferencet így is sikerült maga mögé utasítania. Turán egyébként elképesztően kiegyensúlyozott 2018-ban, hisz idén összesen 4 alkalommal végzett a második helyen, ezek mellé pedig egy győzelmet, egy harmadik és egy hatodik helyet szorgoskodott össze. A bajnokság idei kiírása azonban az ő szemszögéből nézve nem az egyenletességet, hanem a győzelmeket honorálja a legjobban, hisz a hat legjobb eredményt veszik számításba az év végén, viszont a szezonzáró, másfélszeres pontot adó Nyíregyháza Rallye-t nem lehet mínuszolni. Ráadásul minden versenynapot külön le is pontoznak, az első öt 5-4-3-2-1 egységgel gazdagodik naponként, a Power Stage 3-2-1 pontjai mellett.

Pontháború a hazai raliban 39De a matek egyelőre még így is Turánéknak kedvez, igaz, a Mecsekben harmadik Vincze Ferencnek is van még esélye bőven. A szécsényi pilóta Bacigal Igor személyében már az idei negyedik navigátorával vágott neki a Mecsek Rallye-nak. A skodás versenyző rossz beállításokkal és saját elmondása szerint talán túlzott magabiztossággal állt rajthoz, ami gyakorlatilag meg is pecsételte a sorsát. Az első nap végére bespájzolt 30 másodperc hátrányt, amit egy ilyen szoros mezőnyben lehetetlenség ledolgozni, ezért a második nap a Power Stage-győzelemre koncentrált, amit sikerült is behúznia, így minimalizálta a veszteségeit Turánnal szemben.

A 4-5. helyen két skodás pilóta következett Kazár Miklós, Ranga Péter sorrendben. A miskolci és a pécsi versenyző is rossz beállításokkal vágott neki a Mecsek Rallye-nak, ezzel pedig el is veszítették minden esélyüket a győzelemre, de még a dobogóra is. A hazaiak kedvence, ha nemesfémet nem is, de a szurkolók különdíját biztosan begyűjtötte, hisz édesapja legendás lanciás dizájnját varázsolta az R5-ös Fabiára, ami igencsak megdobogtatta a helyiek szívét.

Pontháború a hazai raliban 40

Édesapja autójának külleme köszönt vissza Ranga Péter kocsiján

Az N csoportban idei negyedik győzelmével matematikailag is bebiztosította a kategória bajnoki címét Nagy Mátyás. A kecskeméti pilóta mellett ezúttal nem testvére, hanem a pécsi Német „16V” Péter diktálta az itinert.

Az ORC-ben Matics Mihály zsinórban megszerzett második győzelmével életben tartotta a bajnoki reményeit. A komáromi pilóta a kategória második helyéről várja a szezonzáró nyíregyházi futamot. Az ezüstérmet a Mecsekben Hevesi István gyűjtötte be, aki az első napi szűk, erdőgazdasági utakon még vezette a P csoportos mezőnyt, de a vasárnapi, nagyobb motorerőt igénylő pályákon meg kellett hogy hajoljon Matics előtt.

Pontháború a hazai raliban 41A harmadik helyet az első gyorsaságin egy bal első defektet begyűjtő Gyarmati Ariel szerezte meg, aki az éves összetettben továbbra is vezeti a kategóriát. A bajnoki címről tehát az ORC-ben is az utolsó, másfeles szorzós futam dönt majd Gyarmati és Matics között, de ebben a partiban még komolyan megkeverheti a lapokat a Rongits-Hevesi-Maricsek trió is.

A Peugeot Kupában idei harmadik győzelmét aratta a Jánosa-Rubóczki kettős, akik így szinte fél kézzel már a kezükben tarthatják az idén először kiírt Peugeot Kupa bajnoki címéért járó serleget.

Pontháború a hazai raliban 42

Már-már megvan a bajnok a Peugeot-kupában

A 2018-as Mecsek Rally végeredménye:

1. Hadik András – Deák Attila
#4 Ford Fiesta R5
  1:27:03.6
2. Turán Frigyes – Bagaméri László
#1 Ford Fiesta R5
  1:27:13.9
3. Vincze Ferenc – Igor Bacigál
#2 Skoda Fabia
  1:27:32.3
4. Kazár Miklós – Tóth Zsolt
#3 Skoda Fabia R5
  1:28:14.0
5. Ranga Péter – Holczer Dániel
#11 Skoda Fabia R5
  1:29:03.7
6. Bodolai László – Popovics László
#6 Ford Fiesta R5
  1:29:06.4
7. Trencsényi József – Verba Gábor
#9 Skoda Fabia R5
  1:30:19.1
8. Kovács Antal – Istovics Gergely
#14 Ford Fiesta R5
  1:30:22.3
9. Matics Mihály – Németh Gergely
#19 Mitsubishi Evo IX RS
  1:31:52.7
10. Lencse Zoltán – dr. Kovács Annamária
#16 Ford Fiesta R5
  1:31:57.3

A bajnokság nyolcadik egyben záró futamára Nyíregyháza központtal, a Zemplén környéki pályákon kerül sor november 9-11.-e között.

Szöveg: Vörös Gergő

Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám