A Lexus fülöp-szigeteki importőrének ügyvezetője szerint ideje volna egy vadonatúj kategóriával bővíteni a márka palettáját. Szerinte a Toyota Alphard – egy kifejezetten igényes kivitelű, gazdagon felszerelt buszlimuzin – Lexusként is megállná a helyét.
Nem alaptalan az elképzelés: háromzónás klímaberendezés, motoros lábtámasszal szerelt utasülések az első és második sorban, valamint egy 275 lóerős 3.5 V6 benzimotor határozza meg az utazás hangulatát. A rugózás kifejezetten komfortorientált – és ez még csak a Toyota verzió.
Bármilyen furcsa, a manilai Lexus-főnök szerint pont azért lehetne népszerű az Alphard luxuskivitele, mert drágább lesz a Toyotánál: utóbbi ugyanis hiába kerül átszámítva több mint 18 millió forintba, így is túlságosan hosszú rá a várólista. A drágább Lexus viszont alighanem megszűrné a vevőkört, így gyorsabban hozzájuthatnának az ügyfelek.
Mivel az Alphardot Oroszországban is forgalmazzák, elvileg akár balkormányos kivitelben is készülhetne a családi Lexus, mégsem számítanánk arra, hogy eljut Európába a modell: mifelénk esélye sem volna a piacot uraló szabadidőjárművekkel szemben.