Tízezer autótulajdonos elégedettsége alapján rangsorolta a piacon (újként vagy használt autóként) kapható típusokat a brit Honest John autós szakportál. Délben eláruljuk, mely típusokkal a leginkább elégedettek tulajdonosaik, de előbb lássuk, mely modellek végeztek a rangsor legeslegalján.

Alulról a tizedik helyezettel kezdjük, úgy haladunk a legkevésbé örömteli, utolsó pozícióig. Ha inkább a legjobbakra vagy kíváncsi, kattints ide.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 1
Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 23

Ford Fiesta (2008 – 2013) [sc_cts_position slug="content030" clear="1"]

Összesített eredmény: 82,3%

Az előző Fiesta 10-ből 9 pontot kapott megbízhatóságára, ami jó hír. Ugyanakkor a hivatalos fogyasztási adatok helyenként köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.

Ettől eltekintve tisztességesen teljesít a kicsi Ford: kényelmes, jól összeszerelt, könnyen használható autó, amelynek infotainment rendszere azonban avíttabb, mint a versenytársaké.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 24

Range Rover Evoque (2011 – )

Összesített eredmény: 81,9%

Magas javítási költségek és gyenge használati érték rondít bele az Evoque tulajdonosi élményébe. Gyakoriak a problémák a koromrészecske-szűrővel.

Másfelől viszont könnyen vezethető, igen kényelmes (a listában szereplő tíz autóból ez a legkomfortosabb, 90%-kal) autóról van szó, amelyet sajnálatosan drágán fenntarthatóvá tesz magas üzemanyag-fogyasztása (60%).

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 25

BMW 2-es Coupe (2014 – )

Összesített eredmény: 81,7%

Magas fogyasztás, költséges javítás, csalódást keltő technológiai tartalom rontja le az igényes belső tér és a prémium formavilág keltette, kedvező benyomást.

Az autó nem különösebben praktikus, a csomagtér apró, a hátsó ülések szűkek. Ugyanakkor 90%-os teljesítményt mutat a megbízhatóság és az úttartás terén.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 26

Volkswagen Golf (2009 – 2013)

Összesített eredmény: 81,2%

Az előző generációs modell feltűnően gyenge megbízhatósággal (különösen érzékeny a DSG sebességváltó és a kipufogógáz-visszavezetés), csillagászati szervizárakkal és kiábrándító üzemanyag-fogyasztással rontja el a tulajdonosok kedvét.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 27

Vauxhall (Opel) Corsa (2014 – )

Összesített eredmény: 81,1%

A papíron ígéretes fogyasztási értékeknek a közelébe sem értek a tulajdonosok, és ez megpecsételte a modell sorsát. Kár, mert a Corsa megbízhatósága és praktikuma jobb a kisautók átlagánál.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 28

Nissan Juke (2010 – )

Összesített eredmény: 80,2%

A koros, de változatlanul divatos megjelenésű Nissan vereséget szenved a fenntartási költségek, a praktikum és a menetdinamika terén. Ugyanakkor kényelmes és megbízható, ráadásul az összeszerelési minőség is elismerésre méltó. Az üzemanyag-fogyasztás komoly probléma, mindenekelőtt az 1,2 literes DIG-T benzinmotor csapja be a tulajdonosokat.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 29

Ford C-MAX (2010 – )

[sc_cts_position slug="content040" clear="1"]

Összesített eredmény: 79,5%

A megbízhatóság és az üzemanyag-fogyasztás a C-MAX két legnagyobb gyengéje, az 1.0 EcoBoost és a 2.0 TDCI egyaránt messze többet fogyaszt annál, mint amit ígér.

Pozitív a C-MAX kényelmes rugózása, egyszerű használhatósága (90%), de a már említett fogyasztási gondokhoz magas javítási költségek is társulnak, így hosszú távon nem olcsó a Ford fenntartása.

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 30

Renault Captur (2013 – )

Összesített eredmény: 77,5%

Ha a Renault Captur kényelmetlen rugózása, kiábrándító vezethetősége és siralmas üzemanyag-fogyasztása (különösen az 1.5 dCi 110 motorral) nem volna elég, menetdinamikailag is leszerepelt a tulajdonosok körében. A fedélzeti szórakoztató elektronika viszont jobban szerepelt (70%).

Íme, a tíz legkevésbé szerethető autó 31

Vauxhall (Opel) Astra (2009 – 2015)

Összesített eredmény: 75,7%

Az előző generációs Astra menetteljesítményeit és üzemanyag-fogyasztását kedvező összeszerelési minőség és jó praktikum igyekszik ellensúlyozni – összességében sikertelenül.