Tízezer autótulajdonos elégedettsége alapján rangsorolta a piacon (újként vagy használt autóként) kapható típusokat a brit Honest John autós szakportál. Délben eláruljuk, mely típusokkal a leginkább elégedettek tulajdonosaik, de előbb lássuk, mely modellek végeztek a rangsor legeslegalján.
Alulról a tizedik helyezettel kezdjük, úgy haladunk a legkevésbé örömteli, utolsó pozícióig. Ha inkább a legjobbakra vagy kíváncsi, kattints ide.
Nissan Qashqai (2014 - )<br /><br />Összesített eredmény: 82,5%<br /><br />A Nissan Qashqai vegyes értékeléseket kapott. A tulajdonosok kedvelték egyszerű használhatóságát és kényelmes utasterét, de nehezményezték az unalmas vezethetőséget, valamint a megtévesztő hivatalos fogyasztási adatokat.<br /><br />A megbízhatósággal ugyanakkor nincs gond, nem úgy a javítási költségekkel és az összeszerelési minőséggel. A technológiai tartalom magas, különösen az infotainment és vezetőtámogató rendszerek emelkednek ki a mezőnyből.
Nissan Qashqai (2014 - )<br /><br />Összesített eredmény: 82,5%<br /><br />A Nissan Qashqai vegyes értékeléseket kapott. A tulajdonosok kedvelték egyszerű használhatóságát és kényelmes utasterét, de nehezményezték az unalmas vezethetőséget, valamint a megtévesztő hivatalos fogyasztási adatokat.<br /><br />A megbízhatósággal ugyanakkor nincs gond, nem úgy a javítási költségekkel és az összeszerelési minőséggel. A technológiai tartalom magas, különösen az infotainment és vezetőtámogató rendszerek emelkednek ki a mezőnyből.
Fotó megosztása:
Ford Fiesta (2008 – 2013)
[sc_cts_position slug="content030" clear="1"]
Összesített eredmény: 82,3%
Az előző Fiesta 10-ből 9 pontot kapott megbízhatóságára, ami jó hír. Ugyanakkor a hivatalos fogyasztási adatok helyenként köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Ettől eltekintve tisztességesen teljesít a kicsi Ford: kényelmes, jól összeszerelt, könnyen használható autó, amelynek infotainment rendszere azonban avíttabb, mint a versenytársaké.
Range Rover Evoque (2011 – )
Összesített eredmény: 81,9%
Magas javítási költségek és gyenge használati érték rondít bele az Evoque tulajdonosi élményébe. Gyakoriak a problémák a koromrészecske-szűrővel.
Másfelől viszont könnyen vezethető, igen kényelmes (a listában szereplő tíz autóból ez a legkomfortosabb, 90%-kal) autóról van szó, amelyet sajnálatosan drágán fenntarthatóvá tesz magas üzemanyag-fogyasztása (60%).
BMW 2-es Coupe (2014 – )
Összesített eredmény: 81,7%
Magas fogyasztás, költséges javítás, csalódást keltő technológiai tartalom rontja le az igényes belső tér és a prémium formavilág keltette, kedvező benyomást.
Az autó nem különösebben praktikus, a csomagtér apró, a hátsó ülések szűkek. Ugyanakkor 90%-os teljesítményt mutat a megbízhatóság és az úttartás terén.
Volkswagen Golf (2009 – 2013)
Összesített eredmény: 81,2%
Az előző generációs modell feltűnően gyenge megbízhatósággal (különösen érzékeny a DSG sebességváltó és a kipufogógáz-visszavezetés), csillagászati szervizárakkal és kiábrándító üzemanyag-fogyasztással rontja el a tulajdonosok kedvét.
Vauxhall (Opel) Corsa (2014 – )
Összesített eredmény: 81,1%
A papíron ígéretes fogyasztási értékeknek a közelébe sem értek a tulajdonosok, és ez megpecsételte a modell sorsát. Kár, mert a Corsa megbízhatósága és praktikuma jobb a kisautók átlagánál.
Nissan Juke (2010 – )
Összesített eredmény: 80,2%
A koros, de változatlanul divatos megjelenésű Nissan vereséget szenved a fenntartási költségek, a praktikum és a menetdinamika terén. Ugyanakkor kényelmes és megbízható, ráadásul az összeszerelési minőség is elismerésre méltó. Az üzemanyag-fogyasztás komoly probléma, mindenekelőtt az 1,2 literes DIG-T benzinmotor csapja be a tulajdonosokat.
Ford C-MAX (2010 – )
[sc_cts_position slug="content040" clear="1"]
Összesített eredmény: 79,5%
A megbízhatóság és az üzemanyag-fogyasztás a C-MAX két legnagyobb gyengéje, az 1.0 EcoBoost és a 2.0 TDCI egyaránt messze többet fogyaszt annál, mint amit ígér.
Pozitív a C-MAX kényelmes rugózása, egyszerű használhatósága (90%), de a már említett fogyasztási gondokhoz magas javítási költségek is társulnak, így hosszú távon nem olcsó a Ford fenntartása.
Renault Captur (2013 – )
Összesített eredmény: 77,5%
Ha a Renault Captur kényelmetlen rugózása, kiábrándító vezethetősége és siralmas üzemanyag-fogyasztása (különösen az 1.5 dCi 110 motorral) nem volna elég, menetdinamikailag is leszerepelt a tulajdonosok körében. A fedélzeti szórakoztató elektronika viszont jobban szerepelt (70%).
Vauxhall (Opel) Astra (2009 – 2015)
Összesített eredmény: 75,7%
Az előző generációs Astra menetteljesítményeit és üzemanyag-fogyasztását kedvező összeszerelési minőség és jó praktikum igyekszik ellensúlyozni – összességében sikertelenül.