A Toyota és a Honda robotikai vívmányai közismertek, a Hyundai-Kia csoport azonban szeretné, ha rájuk is a téma szakértőjeként tekintene a világ, ezért a jövőben a jelenleginél is többet áldoznak a hordható robotok, a szolgáltató robotok és a mikromobilitás területeire.
A tavaly augusztusban bemutatott (H-CEX, fenti képeinken) egzoszkeleton, azaz külső váz után megkezdték a H-VEX fejlesztését – előbbi egy szék nélküli ülést lehetővé tevő, 150 kilóval terhelhető, lábra csatolható szerkezet volt, a Hyundai Vest Exoskeleton pedig nevéből adódóan mellényként viselhető ipari robot lesz, amelynek gyártást megelőző tesztjei még az idén megkezdődnek. A H-VEX a felhasználó karerejét sokszorozza meg, akár 60 kg-ot lehet vele emelni.
A Hyundai még tavaly mutatta be azt az egészségügyi célú egzoszkeletont (fent és lent), amelyet idős személyek járássegítő eszközeként szeretnének forgalmazni, míg egy másik, hasonló célú járássegítő robot, a HUMA (Hyundai Universal Medical Assist) akár 12 km/óra tempójú gyaloglást tesz lehetővé, és ezzel a világ egyik leggyorsabb hordható robotja.
A Hyundai további tervei között szerepelnek a szállodai vendégek és autóvásárlók tájékoztatására, eligazítására és kiszolgálására alkalmas robotok, illetve egy olyan villanyautó-töltő rendszer, amely automatikusan megkezdi a közelében megálló elektromos járművek akkumulátorának feltöltését.