4 méter 11 centiméteres hosszával alig hosszabb rokonánál, a Polónál, de a 14 centis különbség java részét két tengelye között hordja: a T-Cross 256 centis tengelytávjával és magas üléshelyzetével meglehetősen tágasnak ígérkezik, még ha nem is kategóriarekord az érték.
Arra mindenesetre elég volt, hogy hosszában tologatható hátsó üléssort építsenek be: a bőséges 14 centiméteren variálható ülés jóvoltából az alaphelyzetben is tágas, 385 literes csomagtartó akár 455 literesre bővíthető. Kétszemélyes utastérrel 1281 liternyi pakkot vihetünk magunkkal, és akkor még nem hajtottuk le az anyósülés támláját…
Motorból három benzines és egy dízel áll majd rendelkezésre. A részecskeszűrős 1.0 TSI 95 vagy 115 lóerővel kapható, az 1.6 TDI szinté 95 lóerőt ad le, az 1.5 TSI-vel már 150 lóerő áll a vezető rendelkezésére.
Az MQB padlóra épülő T-Cross passzív utasbiztonságát olyan vezetőtámogató rendszerek egészítik ki, mint a vészfékfunkcióval felszerelt gyalogosfelügyelet, a sávban tartó segédrendszer, a visszagurulásgátló, a holttérfelügyelet, a keresztirányú forgalomfelügyelet – ezek mind alapáron. Opcióként vezető éberségfigyelő, adaptív tempomat és parkolórobot is kérhető.
Az autó kommunikációcentrikus: akár 4 USB aljzat és indukciós okostelefon-töltő is kérhető bele.
Ide kattintva videón is megnézheted az újdonságot.