Egy spanyol tanulmány szerint az autósok csaknem 30 százaléka bevallottan félelemmel, vagy legalábbis aggodalommal ül a volán mögé. Sokan minden áron elkerülnek bizonyos helyzeteket vagy helyszíneket, az emberek 7 százalékánál pedig a rettegés olyan szintű, hogy egyenesen képtelenek autót vezetni. Pánikroham, izzadás, gyomorfájás, gyors szívverés a kísérőtünetei az amaxofóbia nevű betegségnek.

A vezetéstől való, irracionális félelem a nőknél kétszer gyakrabban fordul elő, mint a férfiaknál, és akár előzetes inger nélkül is kialakulhat: azaz akkor is retteghetünk az autóvezetéstől, ha soha nem csináltuk.

A Škoda spanyolországi képviselete Halloween apropóján felvette a harcot az amaxofóbia ellen; hosszú kampányt szerveznek, amellyel tudatosítani kívánják a társadalomban a betegség létezését. A kampány első eleme az alább látható reklámfilm, amely a horrorfilmekben szokásos elemekből építkezve beszél egy „nagy, erős és gyors” szörnyről, amely egy mélygarázsban élt valaha…