Jól jelzi Kína jelentőségét, hogy míg Európában a Škoda mindössze két szabadidőjárművet kínál, a távol-keleti gigapiacon négy modell is elérhető: a Karoq és a Kodiaq mellett ott a Kamiq, és most legújabbként a Kodiaq GT, a márka első terepkupéja. Nem véletlen ez a kivételes bánásmód: 2010 óta Kína a márka első számú nemzeti piaca, a teljes globális forgalom egynegyede itt talál gazdára.
A Kodiaq GT 463 cm hosszú, héttel rövidebb, mint a Kodiaq alapmodell. Szemből nehéz volna megkülönböztetni őket egymástól, a változások a B-oszlop mögött kezdődnek, ahol a tető finom esésbe megy át; a kupés hangulatot erőteljes kerékív-toldatok, oldalsó panelek és matt fekete betétek hangsúlyozzák.
Hátul karakteres, az új generációs Škoda formátumtól valamelyest elrugaszkodó lámpatestek, valamint a lökhárítóbetét felső peremén végigfutó fényvisszaverő sáv teremt erősen vízszintes tagolású fart; a csomagtérajtón megjelent a kompakt Scala modellre ígért, hangsúlyos Škoda felirat.
Az utastérben digitális műszerfal, komplett online integráció (beleértve a kínai Baidu rendszer okostelefonos csatlakozó felületét) vár, motorból pedig kettőt kínál a gyár. A2.0 TSI 186 lóerős kivitele az első, a 220 lóerős verzió pedig mind a négy kereket hajtja; utóbbinál széria a hétfokozatú DSG váltó.
Holttérfelügyelet, álló helyzetig fékező adaptív tempomat, valamint ráfutásgátló vészfékrendszer került a kocsiba.