A Škoda Vision RS tanulmányból kifejlesztett szériamodell, a Škoda Rapidot váltó Scala világpremierjét december hatodikán, Tel Avivban tartják. Korábban már megszellőztettek néhány részletet, most a leendő alsó-középkategóriás autó műszerfalát mutatták meg rajzon.

A legfeltűnőbb a műszerfal tetején szabadon álló hatalmas, akár 9,2 colos központi érintőképernyő, amelynek sziluettje állítólag a Scala motorházfedelét idézi. A központi kijelző alatt ergonomikus csuklótámaszt találunk, megkönnyítendő a funkciók kezelését.

A Škoda szerint ez a kategória legnagyobb multimédiás monitora; ez is eltörpül azonban a 10,25 colos digitális műszeregység mellett, amelyet opcióként kínálnak a kompakt, de tágas autóhoz.

A teljesen átdolgozott műszerfal, valamint az ajtópanelek puha tapintású, új szemcsézésű felületet kaptak.

A beltérben piros vagy fehér világítás várja az utasokat, a meleg tónusú üléskárpitok kontrasztos varrást kapnak, de akár Suedia szintetikus nyersbőr kárpitozás is rendelhető.

A Scala igen tágasnak ígérkezik: bőséges tengelytáv (2649 mm) az Octaviáéval megegyező hátsó térdhely (73 mm), kategóriaelső hátsó fejtér (982 mm) és a szegmens legtágasabb (467 l) csomagtartója szerepel a listán.

Az ajtók akár okostelefonról zárhatók és nyithatók, a térképek és a multimédiás rendszer vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetők – a Scala lesz az első „folyamatosan online” Škoda modell, ami alighanem beépített SIM-es adatkapcsolatot takar.