Andreas Scheuer közlekedési miniszter a találkozót követően tett bejelentése szerint a Volkswagen és a Daimler kész háromezer euróval hozzájárulni autóik utólagos átalakításához. A két autógyár korábban 2400 euró támogatást ajánlott fel az átalakításra. A BMW viszont az autók átalakításában nem kíván részt venni, csak a régi autók újra cserélésének ösztönzésében.
A találkozót követően a Daimler bejelentette: a légszennyezés által erősen érintett régiókban kész akár háromezer euróval is támogatni a korosabb Mercedes-Benz dízelautók tulajdonosait harmadik féltől származó kipufogógáz-tisztító berendezés vásárlásában.
A Daimler ugyanakkor közleményében kikötötte, hogy az utólagosan beépített berendezésnek hatósági engedéllyel kell rendelkeznie, és bizonyíthatóan hozzá kell járulnia a légszennyezés csökkentéséhez.
A BMW továbbra is mereven elutasítja korosabb dízelmodelljeinek utólagos átalakítását. Klaus Fröhlich fejlesztési igazgató szerint a régi autók újakra cserélésével sokkal hatékonyabban és hamarabb lehet eredményt elérni a levegő tisztasága terén. A dízelmotorok utólagos műszaki átalakításához pedig még felgyorsított fejlesztési munkával is legalább három évre lesz szükség egy tömeggyártásra érett berendezés előállításához – mutatott rá.
„Ahelyett, hogy a múlt technológiájába invesztálnánk, teljes lefedettségű töltőállomás-hálózatot kellene létrehozni az elektromos mobilitás számára” – jelentette ki Manfred Schoch, a BMW üzemi tanácsának az elnöke.
A dízelautó-tulajdonosoknak számos német nagyvárosban a behajtási tilalom lehetőségével kell szembenézniük. A légszennyezés mértéke legalább tizenöt német nagyvárosban haladja meg jelentős mértékben a megengedett értéket.
A német környezetvédelmi szervezetek egy, a dízelautók belvárosi forgalomból való kitiltását a levegő tisztaságának védelmében jogosnak ítélő, a szövetségi közigazgatási bíróság által az idén februárban meghozott elvi döntés alapján indított perek útján már néhány német nagyvárosban, Hamburgban, Berlinben és Frankfurtban is elérték a dízelautók kitiltását a jövő évtől kezdődően.
A kölni közigazgatási bíróság éppen csütörtökön mondta ki a Deutsche Umwelthilfe környezetvédő szervezet keresete alapján, hogy Köln és Bonn városának a magas légszennyezés miatt behajtási tilalmat kell elrendelnie a korosabb dízelautókra. Eszerint az Euro 4 és korábbi besorolású dízelautók a jövő év áprilisától, az Euro 5 besorolású autók pedig szeptembertől kezdve nem hajthatnak be a városok belső területeire.