Elődjénél 50 százalékkal messzebb: akár 60 kilométerre eljuthat pusztán 12 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorainak energiájából a BMW 330e, a márka megújult középkategóriás plug-in hibrid szedánja. Az akkumulátor minimálisan rabol a csomagtartóból, annak hasznos kapacitása 375 liter.

A négyhengeres benzinmotorra (184 LE) épülő hajtáslánc újdonsága az XtraBoost: a BMW-nél első ízben alkalmazott funkció átmenetileg 252 lóerőről 293 lóerőre emelt a hajtáslánc teljesítményét (magyarul: a villanymotor állandó teljesítménye 68 lóerős, de csúcsteljesítménye eléri a 109 lóerőt). Az XtraBoost bármikor használható, amikor csak egy cseppnyi töltés is van az akkuban.

Konnektoros hibriddel bővül a BMW 3-as széria 1

Az üzemanyag-fogyasztás 10 százalékkal csökkent: ideális körülmények között 1,7 literes átlagot fut az autó.

A 420 Nm rendszernyomatékkal 6,0 másodpercig tart a 0-100-as gyorsítás, a végsebesség 230 km/óra. Tisztán elektromos üzemben 140 km/órára képes az autó, szemben az eddigi 120 km/órával, de ha maradunk hibrid üzemben, akkor is csak 110 km/óránál kapcsol be mindenképpen a benzinmotor. Amikor csak a villanymotor hajt, hangjelzés figyelmezteti a gyalogosokat a némán közeledő járműre.

A villanymotort a nyolcfokozatú automata váltóba integrálták, utóbbi mindössze 15 mm-rel lett hosszabb a házasítás nyomán.

Konnektoros hibriddel bővül a BMW 3-as széria 13