Érdekes összevetést közölt nemrég az egyes országokban autót bérlő ügyfelek preferenciájáról a BeeRides. Míg hazánkban a Hyundai i20, az Opel Corsa, a Renault Mégane és a Suzuki Swift a legnépszerűbb bérautó a cég flottájában, Németországban a Ford Fiesta, a Hyundai i20, az Opel Astra és az Opel Corsa alkotja az élbolyt. Meglepő az igen csekély piaci részesedésű Hyundai i20 keresettsége.
Autóbérlés: Budapesten 90 százalék Ferihegyé
Az adatokat annak apropójából közölte a vállalat, hogy Németország meghatározó repterein is elindítja szolgáltatását. A hazai piac 3 471 000 darabos járműállományát és a németországi mintegy 45 milliós autóparkot összevetve érthető a terjeszkedés iránya. Berlinben és Frankfurt am Mainban már elérhető az ő autómegosztó rendszerük is és még idén lefedik a Franz Josef Strauß repteret, tehát München fő repterét. Budapest mellett eddig Düsseldorf és Dortmund légikikötőjében volt jelen a cég, amit a vállalkozás német befektetői indokoltak. Feriheggyel együtt a három legnagyobb forgalmú német repülőtér összesen 160 millió utast fogad illetve indít évente.
Magyarországon az autóbérlési iparág epicentruma Ferihegy: ide összpontosul a budapesti bérbeadás mintegy kilenc tizede, így aki ebben az iparágban bármit szeretne, annak itt kell jelen lennie. Itt kezdett működni 2015-ben a BeeRides autómegosztó is. A magyar fiatalemberek fejéből kipattanó, budapesti központú startup a cég szerint a régión belül vezető szereplő az autómegosztó-alkalmazások piacán.
Parkolódíj helyett
A szolgáltatás lényege, hogy a reptéren leparkolt autók bérlését teszi lehetővé a vállalat. A kocsik tulajdonosát, rövid távú bérbeadás esetén, a reptéri parkolódíj megtakarítása motiválhatja, míg hosszabb távú bérbeadásban gondolkodóknak az előre megszabott bérleti díj lehet a fő vonzerő, amennyiben ez meghaladja az autó amortizációját, értékvesztését, amivel a bérbeadás jár.
Egy tipp azoknak, akik nem saját autójukat engednék át használatra, hanem kifejezetten pénzkeresési szándékkal szállnának be: automatikus váltós használt autót szerezzenek be, mert a hazánkba érkező külföldiek szemében komoly vonzerő az automata váltó. Mind az amerikai, mind a koreai és a japán autóparkban szinte kizárólagos az automatikus sebességváltó, de egy idegen nagyvárosba érkező átlagember akkor is preferálhatja a kuplungpedál nélküli autót, ha otthon kézi váltóst használ.