Neves márka a Maserati, melynek neve legalább annyira forrt össze a versenyzéssel és a sportkocsikkal, mint a Ferrarié, mostanában viszont cseppet sem áll jól a vállalat szénája és ezt a Fiat új vezére is elismerte. Sergio Marchionne halála után a vezető helyre került Mike Manley világított rá, hogy mi is pontosan a gond a vállalattal.
„Azzal, hogy az Alfa Romeót és a Maseratit egy részlegre szerveztük, két dolgot tettük. Egyrészt házon belül csökkent a Maseratira irányuló figyelem, másrészt elkezdtük tömegmárkaként kezelni, pedig a Maserati sosem volt az.”
Az sem tesz jót az olasz vállalatnak, hogy a kínai luxusautók piaca már nem növekszik a korábbi ütemben, ezzel együtt megérkezett a WLTP nevű új károsanyag-kibocsátási norma, mely szintén nehéz helyzetet szül.
Korábban még Sergio Marchionne mondta, hogy 2018-ban globálisan 75 ezer autót szeretnének eladni, majd ez módosult 50 ezerre, de ettől is nagyon messze van a Maserati az első kilenc hónap adatai alapján. Eddig 26400 darab Maseratit értékesítettek és kevés az esély arra, hogy év végéig behozzák a lemaradást. Tovább nehezíti a helyzetüket, hogy modelljeik cseppet sem frissek, a jelenleg divatosnak minősülő Levante SUV-t is messze maga mögött hagyta a konkorencia a megjelenés utáni pár évben. Az egyetlen sportos modelljük pedig 2007 óta próbálja túlélni frissítésekkel.