Az év első kilenc hónapjában 137 millió eurós veszteséget termelt a Bentley, miközben tavaly szerény profittal zárták a harmadik negyedévet, derül ki a VW-csoport aktuális pénzügyi jelentéséből
A Bentley vezérigazgatója, Adrian Hallmark szerint a súlyos helyzetet az idézte elő, hogy elaludtak, és későn jelentkeztek a WLTP norma szerinti homologizációkra.
„Későn fogtunk hozzá a mérési időpontok foglalásához, és nem volt időnk felállítani a fontossági sorrendet a modellváltozatok között” – árulta el a szakember az Automotive News Europe-nak.
A késlekedés következtében a Bentayga hibrid csak jövő márciusban kerülhet piacra, mert helyet kellett csinálni néhány nagyobb tömegben értékesíthető modellnek. Ugyanezért nem tudta bevezetni a márka az új Continental GT kupét, amely a Bentayga előtt a legkeresettebb típusuk volt.
Hallmark szerint mintegy 3-400 darabbal kevesebb Bentaygát tudtak eladni a késve indított tesztek miatt.
A remények szerint az év negyedik negyedévében már kimászik a gödörből a Bentley, és várhatóan jövőre is nyereséges lesz.