Nem sokáig maradt egytagú az Audi villanyos autókból álló kínálata, az e-tron SUV-t két év múlva követi a sportosabb e-tron GT. Bár mókás a hosszú utakra utaló név egy elektromos autón, de a németek mindent megtettek annak érdekében, hogy valóban használható autóvá fejlesszék a konnektorról táplálható gépet. Nem mellesleg a széles és lapos autó valóban sportosan fest az éles vonalakkal, hatalmas felnikkel és markáns diffúzorral. Nem kisebb tervük van az ingolstadtiaknak, mint hogy 2025-ig összesen 12 darab, teljesen elektromos meghajtású modellt mutassanak be.
Kétség sem fér ahhoz, hogy az Audi a Tesla ellen megy az e-tron GT-vel. Nem mellesleg közeli rokona a szintén hamarosan érkező Porsche Taycannak. A két, egymástól 2,9 méterre lévő tengely között 90 kWh-s akkucsomag terül el, mely a WLTP szabvány szerint akár 400 kilométert is elmegy egy töltéssel. A rendszer teljesítménye 590 lóerő. Az autó egyébként 4,96 méter hosszú, 1,96 széles és 1,38 magas. A teteje karbonból készül, a karosszéria több eleme pedig alumínium.
Különleges az anyaghasználat a beltérben is, ahol a már jól ismert stíluselemek és kijelzők modernebb formátumával találkozhatunk. A beltér kialakításakor elsődleges szempont volt a fenntarthatóság, ezért szintetikus bőrből, mikroszálas anyagokból és Econyl fonalból dolgoztak. Utóbbit halászhálók újrahasznosításával készítik. A hagyományos csomagtér 450 literes, ami mellé még 100 liternyi tér áll rendelkezésre az e-tron GT orrában.
Az akksik 20 perc alatt 80%-osra tölthetőek, de menet közben a fékezési energiát is hatékonyan nyeri vissza az e-tron GT. A fékek csak akkor lépnek működésbe, amikor a vezető 0,3 g-nél nagyobb mértékű lassulást szeretne elérni. Álló helyzetből 100-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul, de a 200-as tempóhoz is elég neki csupán 12 másodperc. A végsebessége 240 km/óra.