Európában teljes gőzzel igyekszik újra sportmárkaként pozícionálni magát a Toyota: a 211 lóerős Yaris GRMN révén ismét kínálnak tüzes városi kisautót, ugyanannak a típusnak a hibrid kiviteléhez pedig GR Sport csomag is kérhető, ami alig tartalmaz többet szerény optikai kiegészítőknél.

Akár ilyen durva is lehetne a Yaris sportverziója 1

A kettő közötti, lehetséges átmenetet szemlélteti a Toyota brazil részlegének a munkája: a Yaris GR Sport változata egyelőre csupán tanulmány, amiből azonban akár Európa is tanulhat.

A Toyota dél-amerikai dizájnerei ugyanis nem fogták vissza magukat. Piros küllővel vadított, ezüst-fekete fényezésű, 17 colos felniket szereltek az autó alá, a Gazoo Racing piros-fehér-szürke színvilágát dinamikusan tálalják a ferdén felragasztott matricák, a légbeömlőket, a kötényeket és a küszöbtoldatokat szénszálas (hatású) műanyagokból készítették. Hátul feltűnő diffúzort építettek be, a trapéz alakú kipufogócső sem szerénykedik.

Akár ilyen durva is lehetne a Yaris sportverziója 15

Az utastér is merész: pirossal varrott kagylóülések, középállásában jelölt, bőr-Alcantara kormánykerék, műszerfal-díszítések jelzik, hogy a szokásosnál többről van szó. Pedig nem: ugyanaz a hajtáslánc és futómű dolgozik az autó alatt, mint bármely, szabadon megvásárolható Yarisban – ez Dél-Amerikában 100 lóerős 1,3-ast vagy 110 lóerős 1,5-öst jelent.