2020-ra egymillió, 2025-re 2,5 millió jármű fog autómegosztó szolgáltatások keretében közlekedni Európában, az USA-ban és Kínában, állítja a Bosch. Ezek az évtized derekára teljesen önjáró, elektromos, a nap 24 órájában üzemelő gépkocsik lesznek, valahogy úgy, mint amit a Bosch elképzelt egyelőre név nélküli technológia tanulmányában.
A céltaxi okostelefonon foglalható, a Boch által fejlesztett rendszer összeboronálja a hasonló útirányba utazni vágyókat. Minél több az utas, annál olcsóbb az utazás – így talán könnyebb rávenni az utasokat arra, hogy a jármű maximális kihasználásával kíméljék a környezetet, csökkentsék az utak terhelését. Beszállni okostelefonnal lehet.
A hajtás természetesen elektromos, az egyes járművek töltöttségi állapotát központi agy tartja nyilván. A hatótávolság kiszámításánál nemcsak a forgalom sűrűségét veszi figyelembe, hanem a külső hőmérsékletet is – hőségben sok energiát fogyaszt a klímaberendezés. Mivel a hálózatban működő céltaxik forgalma tervezhető, előre be lehet ütemezni egy töltési kört, így minimális a kieső idő.
Az autonóm közlekedés biztonságáról radaros, kamerás, ultrahangos szenzorok, aktív fék- és kormányvezérlés gondoskodik. Az autók fedélzeti rendszerét előre tájékoztatják az útviszonyokról, így az egész utazás függvényében optimalizálhatják a vezetési stílust.
Az utastér négyszemélyes, a maximális lábtér érdekében egymással szemben ülnek az utasok. A fedélzeti képernyőket mindenki vagy csak egy-egy ember használhatja, akár szórakozásra, akár munkavégzésre. Az okostelefonok fedélzeti wifin csatlakoznak a rendszerre, amely képes a szokásos digitális asszisztencia szolgáltatásokra: szobafoglalás, időjárás-jelentés, utazási ajánlatok, vagy akár fizetési megoldások.
Az utazás végén a Bosch járműve kamera segítségével ellenőrzi, hogy nem maradt-e valami (vagy valaki) az autóban, és ha igen, a felhasználó okostelefonjára küld üzenetet a rendszer. Ha takarításra szorul a jármű, automatikusan a megfelelő szolgáltatóhoz irányítja azt.
A vezérlő szoftver online, automatikusan frissül, a fő komponenseket ellenőrző szenzorok jó előre észlelik, ha meghibásodásra lehet számítani, így elkerülhető a műszaki hiba, a leállás.