Szabadalmaztatta az UX 300e típusjelzést Európában a Lexus, és ezzel spekulációs lavinát indított útjára.
A típusnév követi a márka hagyományos elnevezési sémáját, ugyanakkor az ‘e’ betű teljesen új a kínálatban, így várhatóan a hajtáslánc is újszerű lesz.
Sok lehetőség nincs: vagy tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid hajtásláncról lehet szó. A második könnyebben megvalósítható volna, hiszen a Toyota már rendelkezik konnektoros hibrid hajtással, noha a Prius PHEV 136 lóereje vajmi kevés egy kompakt prémium szabadidőjárműhöz.
Ugyanakkor az utóbbi időben több tisztán elektromos prémium szabadidőjármű mutatkozott be világszerte, a Jaguar I-Pace-től az Audi e-tronig, a Mercedes EQC-től a DS 3 Crossback E-Tense modellig. Nyilvánvalóan létezik tehát kereslet erre a műfajra, további információk híján azonban korai volna következtetéseket levonni.
Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy a Toyota és a Lexus elvileg 2020-ban megkezdi elektromos offenzíváját, néhány éven belül 10 különböző akkumulátoros elektromos modellt dobnak piacra, 2030-tól pedig évi egymillió EV-t és FCEV-t (üzemanyagcellás járművet) kívánnak forgalmazni világszerte.