A Continental technológiai vállalat idén az INFAS piac- és társadalomkutató céggel közösen reprezentatív felmérést végzett német, japán, kínai és amerikai sofőrök körében. A világ egyik legátfogóbb mobilitási tanulmánya többek között azt vizsgálta, mennyire élik meg stresszesnek a vezetést az autóvezetők.
Leginkább a nagyvárosok vonzáskörzetében élők életét autózását teszik stresszessé a folyamatos dugók és a nagy forgalom. Németországban nem nagyon változott az idegeskedő sofőrök száma, ellenben Japánban a vezetést stresszként megélők száma nagyot változott, 50-ről 64 százalékra. Saját bevallásuk szerint a kínaiak a legnyugodtabbak, ott 40 százalék a stresszelő sofőrök aránya. A kutatás azt is kiderítette, hogy a sofőrökhöz hasonlóan az utasok is stresszelnek, Kínában például sokkal többen, mint a sofőrök. Lehet, rémes a kínai sofőrök mellett utazni.
Németországban az autósok 64 százaléka élvezi a vezetést, Kínában egyre jobban szeretnek vezetni az emberek, míg Japánban ennek az ellenkezője igaz, egyre inkább hidegen hagyja a sofőröket a vezetés, jelenleg a megkérdezettek 43 százaléka talál örömet az autózásban. Érdekes adatok, ha az önvezető autók várható népszerűségét kell megjósolni.
Amikor a kérdés a saját vezetői képességekre irányul, az amerikai sofőrök külön kategóriába sorolják magukat. Az egyesült államokbeli autóvezetők 83 százaléka tartja magát jó, vagy nagyon jó sofőrnek. Kínában ez az arány 69 százalék, Németországban pedig 66. Ezen a téren ismét Japán jelent kivételt a maga 25 százalékával – áll a Continental közleményében.