Eric Weinberger németországi Lexus-kereskedő negyvenedik születésnapja pont egybeesett az LFA 2012-es európai bevezetésével. Rendelt is magának egyet az autóból, és alighanem már azt számolgatta, hogyan fogja kihasználni az autóval együtt járó nürburgringi éves bérletet (a kocsit a nagyobb motorteljesítményt, feszesebb futóművet, feljavított fékeket és karbon aerodinamikai elemeket tartalmazó Nürburgring-csomaggal kérte), amikor nem várt dolog történt.

Így tízszerezd meg használt autód értékét 1

Akio Toyoda cégelnök ugyanis úgy döntött, személyes gesztussal kedveskedik az LFA első németországi vásárlójának, és még a gyárban szignálta a sárga LFA motorházfedelét.

Mivel pedig tudomásunk szerint ilyet mással, máskor nem tett, az eleve csak 500 darabos LFA-széria ezen példánya abszolút egyedülállóvá vált a világon. Ezt alighanem Weinberger úr is gyorsan felismerte, mert az autót nem vezette, hanem várt. Várt. És várt.

Így tízszerezd meg használt autód értékét 27

Egészen 2019-ig, amikor is úgy gondolta, ideje áruba bocsátani különleges járművét. Más hasonló autókért 850-900 ezer eurót szokás kérni (pontosabban ő annyit kér, hiszen 3 darab 10 kilométert futott LFA-t is árul szalonjában, valamint egy 2400 kilométeres példányt, potom 700 ezerért), ezt a példányt viszont 6,4 millió euróra tartja.

Ez valamivel több mint kétmilliárd forintnak megfelelő összeg, jóval több, mint amit valaha japán autóért fizettek: azért a Mazda 767B versenyautóért, amely 1990-ben első japánként megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, 1,75 millió dollárt (mostani árfolyamon 495 millió forintot) adtak egy 2017-es árverésen.

Így tízszerezd meg használt autód értékét 28

Fotók bizonyítják, hogy Toyoda úr saját kezűleg firkantotta alá a motorházfedelet

Lexus LFA-ért még soha nem fizettek 825 ezer dollárnál (2018; 233 millió Ft) többet, így voltaképpen Weinberger úr jutányos árú LFA-i is vagy extrém módon túlárazottak, vagy ennyire felment az ára a japán szupersportkocsinak.

A kérdés persze nem az, hogy mennyit kérnek az autóért, hanem hogy mennyit fognak megadni érte. Ha ugyanis valaki leperkálja a 6,4 millió eurót, a világ legértékesebb japán autójára tesz szert, ami akár még tovább is növelheti az értékét… bár ennyi pénzből akár veterán Ferrarit is vehetnénk.

Így tízszerezd meg használt autód értékét 29

650 kilométert futott az autó, még bejáratós