Váratlan kihívót kapott a Rivian R1T pickup: ha az Atlis XL-nek nincsenek is trükkös tárolórekeszei, 800 kilométeres hatótávolságával és 2,5 tonna teherbírásával meglehetősen versenyképesnek ígérkezik. Ráadásul kétféle platóhosszal kérhető: a kisebbik is kétméteres, de rendelhető 2,44 méteres raktérrel is, így talán nincs is szükség a Rivian zseniális trükkjére.

Újabb szereplő az elektromos pickupok piacán 1

Vontatni kiviteltől függően 2200-9000 kg-ot tud, de a platóra szerelt zsámollyal (ami közkedvelt trükk az észak-amerikai full size pickupok körében) akár 15 tonnát is elbír, mint kompakt nyerges vontató. és ez még csak a kezdet: állítólag dupla hátsókerekes kivitelben is készül majd, amely ennél is nagyobb terheket bírhat el.

Újabb szereplő az elektromos pickupok piacán 17

Az alapkivitelű légrugózással 305 mm a szabad hasmagasság, de a jármű rendelhető lesz 380 mm-es, emelt futóművel is.

Ami a hatótávolságot illeti, a bevezetőben említett 800 kilométer a legdrágább, legnagyobb kapacitású verzióra vonatkozik. Az alapmodell is 480 kilométert tud azonban, a közepes szinten pedig 640 kilométert tehetünk meg két feltöltés között.

Újabb szereplő az elektromos pickupok piacán 18

Motorból négy darab van a fedélzeten, kerekenként egy. A teljesítményt nem részletezi a gyártó, de álló helyzetből 5 mp alatt gyorsul 96 km/órára a jármű; teljes terhelés mellett is csupán 18 másodpercig tart ugyanez a gyorsulás. A végsebesség 193 km/óra.

Újabb szereplő az elektromos pickupok piacán 19

Az utastér fényűző kivitelű, elöl-hátul 4:2:4 osztású padot találunk, így akár hatan is utazhatnak az Atlis XL fedélzetén. Adaptív tempomat, parkolósegéd és sávban tartó automata is rendelhető.

Újabb szereplő az elektromos pickupok piacán 20