A Continental saját fejlesztésű autonóm szoftverje, az autópálya-használatra szánt Continental Cruising Chaffeur vezeti azt a tesztjárművet, amellyel mostantól gumiabroncsait teszteli a beszállító.
Az elsőként a cég texasi tesztközpontjában bevezetett robotautó képes mindarra, amire az átlagos autonóm járművek: észleli az akadályokat, gyalogosokat és állatokat, vezetését műholdas kapcsolat mellett kamerák és radarok segítik.
Az automatizált tesztjármű révén a legkisebb különbségek is mérhetővé válnak egyes abroncstípusok között, mondta Thomas Sych, a Continental gumiabroncs-tesztelési részlegének igazgatója, hozzátéve, hogy a reprodukálható teszteknek köszönhetően mostantól minden vizsgálatot tökéletesen azonos feltételek és körülmények között hajthatnak végre.
A Continental már 50 évvel ezelőtt használt erre a célra elektronikus vezérlésű járművet, az azonban csak aszfalton volt használható, míg az új autonóm jármű akár murván, kavicson is bevethető.