Az M0-s első szakasza 1990-re készült el, a 6-os főutat kötötte össze az M5-ös autópályával. A 2×2, néhol 2×3 sávos autóút az 1-es főúttól, Budaörstől indulva dél, kelet és részben észak felől, 77 kilométer hosszon vezeti el a tranzitforgalmat. Valamivel több mint harminc kilométer hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a kör.
A G7 felidézte, hogy a Magyar Közlöny tavaly december 28-i számából kiderült: számos út- és vasútfejlesztési tervet átírt a kormány. A legújabb területfejlesztési térképről eltűnt az M0-s nyugati szakasza.
Az elképzelések szerint bezárulna az autópálya-gyűrű Budapest körül, de nem kör, hanem inkább zsák alakja lenne, és nem végig M0-snak hívnák. A budai oldalon az M100-as és az M10-es utak zárnák le a jelenleg körülbelül háromnegyed kört.
Az M100-as Esztergomot kötné össze az M1-es autópályával. 2020 közepén elkezdődhet az építkezés, és 2022-23-ban át is adhatnák a forgalomnak.
Időközben megépülne az M10-es is Kesztölc és Budapest között. Korábban a NIF Zrt. azt válaszolta az Index kérdésére, hogy „a Budapest – Kesztölc közötti 24,4 km hosszú szakasz rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel”.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mindez mennyibe kerülne, de a G7 szerint olcsóbb lenne, mint az M0-s 400 milliárdosra becsült nyugati szektora.