A Volkswagen AG minden márkáját beleértve 10,83 millió járművet értékesített tavaly, 0,9 százalékkal többet, mint 2017-ben. A csoporton belül a Skoda, a Seat, a Porsche és a Lamborghini márkák is eladási rekordot értek el.
Decemberben a konszern eladásai 8,4 százalékkal 916 ezerre csökkentek, ezen belül Kínában 12,5 százalékkal 402 ezerre. Legnagyobb piacán, Kínában 4,21 millió autót értékesített tavaly a Volkswagen konszern, 0,5 százalékkal többet, mint 2017-ben.
A kínai értékesítések dinamikája az Egyesült Államokkal elmélyült kereskedelmi ellentétek és az ezzel összefüggésben megemelkedett importvámok miatt elbizonytalanodott vásárlói magatartással hozható összefüggésbe. „A geopolitikai fejlemények alapján 2019-ben számíthatunk gyengébb ellenszélre” – jelentette ki Christian Dahlheim, a konszern értékesítési igazgatója.
A konszern eladásai tavaly csak Észak-Amerikában csökkentek, 2,0 százalékkal, valamint belföldi piacán, Németországban 0,1 százalékkal. Ezzel szemben Brazíliában 30,4 százalékkal több, 401 ezer autót értékesített tavaly a Volkswagen.
Az Audi eladásai 3,5 százalékkal 1,8 millióra csökkentek 2018-ban, decemberben pedig 14,3 százalékkal 154 ezerre.