Beadta a derekát a Ford, és a legújabb trend szerint álló formátumúra cserélte az Explorer középkonzoli érintőképernyőjét. A 10,1 colos tablet azonban csak a legkönnyebben azonosítható technológiai újdonság a három üléssoros szabadidőjármű fedélzetén: sem a teljesen automatikus, a gázt és féket önállóan adagoló parkolórobot, sem a hét üzemmódot (ebből kettő csak az eddig alapértelmezett, mostantól viszont opciós összkerékhajtáshoz jár) ismerő terepjáró vezérlő rendszer nem látszik kívülről, ahogy a 365 lóerős, háromliteres benzinmotorra is csak akkor derül fény, ha a pilóta rálép a gázra. Még soha nem volt ilyen erős az Explorer, ami persze innen, Európából nehezen ellenőrizhető állítás, hiszen a modellt soha nem forgalmazták errefelé, és ezt most sem tervezi a Ford.
De nem csak erősebb és tetszetősebb, kényelemben is veri elődjét: alapfelszerelés a motoros csomagtérajtó, a tízfokozatú automata váltó (a 300 lovas, 2,3 literes benzinmotor esetén), a 8 colos érintőképernyő, a 10 készüléket kiszolgálni képes fedélzeti wifi és így tovább.
Az opciós, második generációs parkolórobot már a gázt és a féket is maga nyomja, a pilótának csak egy gombot kell nyomva tartania. Egy másik rendszer automatikusan vészfékez, ha tolatás közben ütközés kockázatát észleli. A többi vezetőtámogató funkció között említést érdemel az automata ütközéselkerülő kormányzás, illetve az ütközést követő robotfékrendszer, amely megállítja a balesetet szenvedett járművet. A FordPass Connect rendszer távvezérelhetővé teszi az Explorert, a felhasználó okoskészülékéről kezelheti a központi zárat, indíthatja a motort, felügyelheti az üzemi paramétereket, vagy kérheti a gépkocsi helyzetének meghatározását. A fő műszeregység akár teljesen digitális is lehet, 12,3 colos képátlóval.
Helynek nincs szűkében az Explorer, 123 liternyi kacattároló rekesz, 2500 literre bővíthető csomagtartó (amelyben a bőséges belső szélességnek köszönhetően akár építőanyag is szállítható) és három sornyi ülés várja a családokat.