Túlságosan sokat adott a világnak, ezért már nincs rá szükség: így összegezhető egy mondatban a Toyota Prius sorsa. Évek óta zuhannak az eladásai, miközben a technológiájából leágaztatott tömegmodellek élnek és virulnak – még szép, hiszen azok autóként jobbak, legalábbis adott szegmensükben, míg a Prius csupán hibridként, környezetvédelmi kiáltványként kimagasló.
Nem kelendő tehát a Prius, egy ilyen értékes márkanevet viszont vétek volna kidobni. Megoldást kell tehát keresni, sugallta egy interjúban Kaneko Kojicsi, a modell idei frissítését felügyelő főmérnökhelyettes – de hogy ez mi lenne, nem árulta el.
Nekünk van ötletünk, rögtön kettő is.
Az egyik a legalapvetőbb: tessék szabadidőjárművet építeni belőle. Az mindenhol korlátlan számban eladható, és valós piaci kereslet van az unalmas tömeg-SUV-októl eltérő modellekre – mondjuk nem baj, ha nem olyan csúnya, mint a fenti fantáziarajzon. Ráadásul most érkezett meg az összkerékhajtású Prius, így a technológia is adott a szabadidőjárművesítéshez.
A másik lehetőség még vadabb, még költségesebb, és létjogosultsága is kérdéses: ahogy a Hyundai a Genesist, a Toyota is önálló márkává fejleszthetné a Priust. Itt mutathatná be innovatív hajtásláncait az újdonságokra fogékony vásárlók örömére, akár még a Mirai hidrogénes szedánt is nevére vehetné az új család.
Hogy mi lesz, egyelőre nem tudjuk, de mindkét fejlesztési irány izgalmasnak hangzik.