A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM azt közölte hétfőn, hogy tavaly 28,1 millió új autót adtak el az ázsiai országban. Ez 2,8 százalékos csökkenés 2017-hez képest, amikor az eladások 3 százalékkal bővültek, 2016-ban pedig még ennél is nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal nőttek.
A CAAM kimutatásai szerint decemberben az eladások 13 százalékkal csökkentek, már a hatodik egymást követő hónapban jegyeztek fel éves szintű visszaesést, ami a szakértők szerint a gazdasági növekedés lassulásának a jele. A CAAM a múlt év elején 2018-ra az eladások 3 százalékos növekedését várta.
A szervezet hétfőn azt közölte, hogy az idén a tavalyival megegyező számú, 28,1 millió új autó eladásával számol.
A kínai autópiacon tavaly a leggyengébben a Ford szerepelt, eladásai 37 százalékkal zsugorodtak. A nyertes a kínai Geely autógyártó volt, 20 százalékkal több autót adott el, mint 2017-ben, igaz, akkor az eladásai lényegesen nagyobb mértékben, 63 százalékkal bővültek.
Az elektromos és hibrid autók értékesítése tavaly 61,7 százalékkal, 1,3 millióra nőtt, idén a CAAM 1,6 milliós számra számít.