Az eddig csak a Ford Mondeo szedánhoz elérhető hibrid hajtáslánc 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotort kombinál villanymotorral, a Li-Ion akku mindössze 1,4 kWh kapacitású, de rövid távon így is alkalmas az emissziómentes közlekedésre.
A rendszerteljesítmény 187 LE, a CO2-kibocsátás 101 g/km, az átlagfogyasztás 4,4 l/100 km (ezek a kombi adatai; a szedán beéri 96 grammal, illetve 4,2 literrel).
A hibrid kombi csomagtartója 403 / 1508 literes – ez meglehetős veszteség a belső égésű motorral szerelt verziók 500 / 1605 literes kapacitásához képest.
Egy másik hajtásláncújdonság, ami eddig nem volt elérhető a Mondeóhoz, a 2,0 literes EcoBlue dízel 120, 150 vagy 190 lóerővel (4,5 / 4,5 / 4,9 literes fogyasztással). A két nagyobbikhoz átdolgozott nyolcfokozatú automata váltó kérhető, sőt, összkerékhajtással is rendelhető az új dízelmotor.
Továbbra is a kínálatban marad a 165 lóerős, másfél literes benzinmotor.
Módosították a hűtőmaszk kontúrját, valamint az alsó légbeömlő stílusát, újak a ködfények és a LED-es nappali fények, további sportosabb kialakítást kapott az első lökhárító.
A hátsó lámpatest kialakítása is változott.
Kibővült a színek és keréktárcsák választéka.
Újdonság az állóra fékező, magától újra elinduló adaptív tempomat, amelyet amúgy a kamerával működő táblafelismerés vezérel: az autó mindig betartja a sebességkorlátozásokat.
Az utastérben új kárpitanyagok és dekorelemek találhatók. A nyolcfokozatú automata váltó programváltója mostantól forgótárcsás kialakítású.