A gyártás már január 16. óta szünetel, a leállásról elsőként az Asahi Shinbun lap számolt be szerdán. A Subaru nem közölte, miért nem jelentette a problémát korábban.
A probléma a december vége és január 16. között gyártott Forester, Impreza, és XV modelleket érinti, de a többi modell gyártása is leállt, mert ugyanazon a gyártósoron készülnek. A Subaru amerikai üzemében nem állt le a gyártás.
Az Asahi Shinbun jelentése szerint a gyártás leállítása több mint tízezer autós kiesést okozhat majd a vállalatnak. A leállás a lap beszámolója szerint már érezteti hatását a kereskedőkhöz érkező tételekben.
A Nomura Securities befektetési tanácsadó cég szakértői szerint egy hét gyártási szünet 13,5 milliárd jen (123 millió dollár) üzemieredmény-kiesést okoz a vállalatnak.
A mostani leállástól függetlenül is rossz idők járnak a Subarura, mivel visszahívások, valamint a minőségellenőrzési rendszerében feltárt hiányosságok miatt stagnáló eladások következtében novemberben negyedével csökkentette a folyó pénzügyi évre vonatkozó nyereség-előrejelzését.
A Subaru a japán üzem leállítása előtti napon jelentette be, hogy a folyó pénzügyi évben 650 ezer autót tervez gyártani Japánban és 1,03 milliót globálisan, egy százalékkal többet a tavalyinál. A Subaru az idén 1,08 millió autó értékesítését tervezi, ebből 700 ezret az Egyesült Államokban.
A Subaru részvénye a hírre hét százalékkal is esett a tokiói tőzsdén, majd a részletek ismeretében kissé magához tért, és 3,44 százalék veszteséggel fejezte be a kereskedést.