„Még nem végeztünk hivatalos mérést a Nürburgringen” – hűtötte le a kedélyeket a Toyota GR Supra premierjén a projekt főmérnöke, Tada Tecuja, de aztán gyorsan hozzátette: szerinte gond nélkül futna „7:50-et, vagy akár 7:40-et” a 20,8 kilométeres pályán a kupé, méghozzá jelenlegi, leszabályozott kivitelében – ha a 250 km/órás korlátozást feloldják, akár még gyorsabb is lehet.
Kézenfekvő az összehasonlítás a Toyota-csoport eddigi legerősebb alkotásával, az 560 lóerős Lexus LFA-val, amely gyári állapotában 7 perc 38 másodperc alatt ment körbe a Nordschleifén – de lássunk ennél izgalmasabbat is.
A Suprával közös alapokon nyugvó, azzal azonos blokkot alkalmazó, de 340 helyett 387 lóerős, viszont nyitható tetős, így vélhetően rosszabb torziós szilárdsággal bíró, és feltétlenül nehezebb BMW Z4 M40i 7 perc 55 másodperc alatt ért körbe egy nem hivatalos teszten.
Ha a Supra valóban megfutja a 7 perc 40 másodpercet, de akár csak a 7:50-et is, gyorsabb lesz féltestvérénél, a BMW Z4-esnél. Ennek a Toyota-rajongók örülni fognak, a BMW-s tábor viszont érthetően fanyalogni fog emiatt. Pedig nem kellene: a 7:55 is kiváló idő, olyan autók futottak ezen a tájon (± 5 másodperc), mint a Mercedes-Benz SLR McLaren, az Aston Martin V12 Vantage S, a Lamborghini Gallardo LP 560-4, a Nissan GT-R, a Ferrari F430, vagy az eredeti Honda NSX-R.