India tavaly megelőzte Németországot, így jelenleg a világ negyedik legnagyobb nemzeti újautó-piaca. Elemzők szerint jövőre megelőzheti Japánt, ezért egyre fontosabb területnek tekintik az autógyártók, így a Toyota is. A világ második legnagyobb autógyártója azonban eléggé szerény jelenléttel bír Indiában, piaci részesedése mindössze 4,5%, ezért gőzerőkkel fejleszti újdonságait – például a most megszellőztetett SUV-ot.
Az autó azt az Innovát (képeinken) váltaná, amely a platós Hilux alvázára épül, de komoly (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros) futóművel bír. A 2023 tájára várható modell ezzel szemben önhordó karosszériát kap majd, így könnyebb és biztonságosabb is lesz.
A lényeg persze a takarékosság, ezért az új modell hibrid hajtásláncot kap. Ezt bennfentes információkra hivatkozva közölte egy indiai napilap; a Toyota helyi leányvállalata nem kommentálta az értesüléseket.
A SUV-val közös alapokra egyébként egy kompakt buszlimuzint is felhúz a Toyota. Nem véletlenül, hiszen az Innova egyszerre fedi le mindkét piaci szegmenst, legalábbis a gyártó szerint – ránézésre leginkább emelt hasú egyterűnek tűnik.