A korábbinál nagyobb turbó, friss motorvezérlő szoftver, közvetlen benzinbefecskendezés és kétoldali változó szelepvezérlés teszi ellenállhatatlanná az Alpina B7 4,4 literes V8-as erőforrását: a 600 lóerős motor, valamint a gyorsabban kapcsoló, szűkebben áttételezett váltómű révén az autó az előző szériánál egy tizeddel fürgébben, 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége a korábbi 312 helyett 330 km/óra.
A futómű aktív kanyarstabilizátort, dinamikus lengéscsillapítókat kapott, a hátsó kerekek is kormányzottak. Mindkét tengelyen automatikus szintszabályozású légrugókat találunk, a szabad hasmagasság 36 milliméteren módosítható. A 20 colos felnik mögött megnövelt fékeket találunk.
Az Alpina mindig is visszafogott optikai változtatásairól volt híres. Az új lökhárító nem is a szépség, hanem a jobb aerodinamika kedvéért van jelen; egyéb elemekkel (például a hátsó szárnnyal) együtt gyakorlatilag teljesen kiküszöböli a felhajtóerőt.
A dupla ovális kipufogó szebben szól, de az utasok nem sokat hallanak ebből, hála a vastagabb oldalablakoknak, amiket átdolgozott, finomabb működésű motorok emelnek és süllyesztenek. A kerékdob felől beáradó útzajt is kiszűrték.
Az utastérben négyzónás klímaberendezés, hátul Blu-Ray lejátszó és 10 colos monitorok, valamint kiemelhető, 7 colos táblaszámítógép szolgál az utasok szórakoztatására, a fedélzeti funkciók kezelésére.
Vezetőtámogatás és biztonság, valamint multimédiás szolgáltatások terén az Alpina megőrizte a 7-es széria minden funkcióját.