A Toyota Racing Development igazán sokoldalú társaság: az egyik nap elkészítik az új generációs Supra motorsport ihletésű aerodinamikai csomagját, aztán fogják magukat, és potens terepjárót építenek egy RAV4-ből. Ez utóbbin persze nem csodálkozunk, korábban is láttunk már tőlük ilyet, azok a munkák azonban alvázas modelleket vettek kiindulási alapul, most pedig egy önhordó szabadidőjárműből faragtak offroad bajnokot.

Terepjárót faragtak a Toyota szabadidőjárművéből 1

Annyira persze nem, hogy átdolgozzák az összkerékhajtási rendszerét, így igazán kemény helyzetben továbbra sem boldogul az autó. Viszont a RAV4 rali versenyautóval szerzett tapasztalatokat felhasználva módosították a futóművet: újak a rugók, áthangolták a lengéscsillapítókat. A rugóutak hosszabbak, a kirugózás lágyabb lett, ugyanakkor  gondoskodtak arról, hogy kanyarban és bukkanókon ne kezdjen imbolyogni az autó.

Terepjárót faragtak a Toyota szabadidőjárművéből 21

A felnik terepre optimalizált, strapabíró darabok, rájuk megerősített vállú, agresszív mintázatú offroad abroncsokat  szereltek. Alapfelszerelés az összkerékhajtás, a hajtóerőt a tengelyek, illetve a két hátsó kerék között dinamikusan megosztó nyomatékvektor-szabályozás és a Multi-Terrain Select üzemmódváltó. Hibridként igazán izgalmas volna egy ilyen dögös majdnem-terepjáró, de a Toyota nem kísérletezett: maradtak a 2,5 literes benzinmotoros verziónál (ez az amerikai piacon elérhető).

Terepjárót faragtak a Toyota szabadidőjárművéből 22

A 1,5 tonnás vontatóképességű RAV4 TRD Off-road rugói és féknyergei pirosak, megidézve az utastérben alkalmazott kontrasztos varrásokat. A speciálisan varrott üléskárpit strapabíró anyagból készült, a padlószőnyegeket extra igénybevételre méretezték.