A Toyota Racing Development igazán sokoldalú társaság: az egyik nap elkészítik az új generációs Supra motorsport ihletésű aerodinamikai csomagját, aztán fogják magukat, és potens terepjárót építenek egy RAV4-ből. Ez utóbbin persze nem csodálkozunk, korábban is láttunk már tőlük ilyet, azok a munkák azonban alvázas modelleket vettek kiindulási alapul, most pedig egy önhordó szabadidőjárműből faragtak offroad bajnokot.
Annyira persze nem, hogy átdolgozzák az összkerékhajtási rendszerét, így igazán kemény helyzetben továbbra sem boldogul az autó. Viszont a RAV4 rali versenyautóval szerzett tapasztalatokat felhasználva módosították a futóművet: újak a rugók, áthangolták a lengéscsillapítókat. A rugóutak hosszabbak, a kirugózás lágyabb lett, ugyanakkor gondoskodtak arról, hogy kanyarban és bukkanókon ne kezdjen imbolyogni az autó.
A felnik terepre optimalizált, strapabíró darabok, rájuk megerősített vállú, agresszív mintázatú offroad abroncsokat szereltek. Alapfelszerelés az összkerékhajtás, a hajtóerőt a tengelyek, illetve a két hátsó kerék között dinamikusan megosztó nyomatékvektor-szabályozás és a Multi-Terrain Select üzemmódváltó. Hibridként igazán izgalmas volna egy ilyen dögös majdnem-terepjáró, de a Toyota nem kísérletezett: maradtak a 2,5 literes benzinmotoros verziónál (ez az amerikai piacon elérhető).
A 1,5 tonnás vontatóképességű RAV4 TRD Off-road rugói és féknyergei pirosak, megidézve az utastérben alkalmazott kontrasztos varrásokat. A speciálisan varrott üléskárpit strapabíró anyagból készült, a padlószőnyegeket extra igénybevételre méretezték.