Az alapértelmezett 608 helyett 635 lóerőre hangolták be a Bentayga Speed 6,0 literes W12-es motorját. A forgatónyomaték maradt 900 Nm, de két tizedmásodperccel javult a 0-100 km/órára mért gyorsulás (4,1 helyett 3,9 mp), a végsebesség pedig 301-ről 306 km/órára emelkedett. Ezzel a Bentayga legyőzte saját magát, mint a világ leggyorsabb szabadidőjárműve.
A teljesítmény aszfaltra juttatása négy üzemmódban történhet; Sport fokozatban a motor- és váltóvezérlés mellett a futómű, valamint a 48 voltos feszültségen működő aktív kanyarstabilizátor is egyedi beállítások szerint működik.
Motorindításkor, valamint visszaváltáskor hangosabb a kipufogó, a felfüggesztés eleve feszesebb, a karbon kerámia fékrendszer viszont opciós extra, amellyel többek között kerekenként több mint 5 kilogrammal csökkenthető a rugózatlan tömeg.
Megjelenésében is különleges az autó: sötétített lámpatestek, hűtőrács és lökhárítók, látványos hátsó szárny, 22 colos, tízküllős keréktárcsák alapozzák meg a hangulatot, az utastérben pedig most először jelenik meg az Alcantara – de ha ez nem tetszik az ügyfélnek, ingyen visszaválthat a szokásos bőrkárpitra.
A Speed üléseit és háttámláit a végletekig steppelték; a rombuszmintás kontrasztos varrás az első ülések hátoldalára is kiterjed, amennyiben négyszemélyes kivitelt rendelünk. A típust a műszerfalra szerelt fém plakett segít azonosítani.