Még 2010-ben érkeztek az első hírek arról, hogy a 70-es évek egyik kultikus járgánya, a Lancia Stratos újjáéled. Egészen mostanáig kellett erre a pillanatra várnunk, az idei Genfi Autószalonon végre gazdára találnak az első példányok.

Az új Stratost a Manifattura Automobili Torino cég készíti. Alapként minden esetben egy Ferrari F430 Scuderia szolgál, így a teljesítményre nem lehet panasz: 4,3 literes V8-as motor és 532 lóerő, melyet nem csak a már ismert fülekkel lehet majd kapcsolni, kézi váltó is kérhető hozzá.

Végre újjáéled a 70-es évek legendás raliautója 1

A cég az eredeti tervek szerint az első körben 25 autó elkészítését vállalta. A 001-es sorszámú Stratos egy német férfi tulajdonába kerül, míg a másodikkal Amerikában futhatnak össze a szerencsések. A többi autóról, illetve hogy van-e még a 25-ben helye esetleges új vásárlóknak, nem tudni semmit. Ha valakinek kedve lenne csináltatni magának egy Stratost, akkor robbantani kell a malacperselyt: az átalakítás 617.000 dollár, azaz több, mint 170 millió forintba fáj, de emellé még meg kell venni a donor F430-at is, melynek ára közel 200.000 dollár, így összesen bő 220-230 millió körüli az autó végösszege.Végre újjáéled a 70-es évek legendás raliautója 2

Mi miatt legendás a Stratos?

A Lancia Tipo 829, vagy ahogy mindenki ismeri, a Lancia Stratos volt a 70-es évek egyik legjobb sportautója. A 2,4 literes, 190 lóerős, 5 sebességes kézi váltóval szerelt autóból 492-t gyártottak 1973 és 1978 közötti időszakban. Az autó a kor meghatározó és iránymutató raliautója volt, 3 bajnoki címet szerezve 1974-76 között. Utolsó győzelmét 1981-ben aratta az autó, majd átadta a terepet a B-csoportnak.

Nem mindennap botlunk Stratosba