Elődjénél akár 12 százalékkal erősebb, 17 százalékkal nyomatékosabb a Ford Focus ST. A nyártól forgalmazott, ötajtós és kombi karosszériával kínált sportos kompakt 2,3 literes benzines turbómotorja 280 lóerőt és 420 Nm nyomatékot ad le, míg a kétliteres dízel 190 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal a legizmosabb dízel, amit Focusba valaha beépítettek.
A benzinmotor különlegessége a Ford GT és F-150 Raptor sportmodelleken is alkalmazott turbólyuk-csökkentő megoldás: gázelvételkor a motorvezérlés (sport, illetve verseny üzemmódban) nyitva tartja a fojtószelepet, így nem lassul le a turbó, váltás után késlekedés nélkül folytatódik a feltöltés.
A hatfokozatú kézi váltó 7%-kal rövidebb úton kapcsolható, mint az alapkivitelű Focus váltója, opcióként megrendelhető hozzá a Mustangból ismerős gázfröccsszabályozás. Alternatívaként hétfokozatú automata is kérhető a benzinmotorhoz. A rajtautomatika megléte nem is kérdés.
A futómű hangolásánál nem változtattak a rugóállandón, ellenben elöl 20, hátul 13%-kal feszesebbek az adaptív lengéscsillapítók, a szabad hasmagasságot pedig 10 mm-rel csökkentették.
A benzinmotorhoz különleges, elektronikus vezérlésű, hidraulikus tengelykapcsolókkal működő, részlegesen önzáró differenciálművet (eLSD) kínál a Ford; ez akár a nyomaték 100%-át képes bármely hajtott kerékre átcsoportosítani. A dízel egyszerűbb, fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozást kap.
A kormánymű áttétele 15%-kal rövidebb, a hajtási befolyást az elektromos szervo különleges szoftvere segít semlegesíteni. Az abroncsokat a Michelin szállítja (Pilot Sport 4S), a fékek elöl 330, hátul 302 mm átmérőjűek, négyszer kevésbé hajlamosak a fáradásra, mint az előző generációs ST fékjei.
Üzemmódból négyféle áll a vezető rendelkezésére: alapkivitelben a nedves, normál és sport (ez a kormányról közvetlenül kapcsolható) módus közül választhat, de ha megrendeli a Performance csomagot, elérhető a Track (verseny) üzemmód is. Ugyanennek a csomagnak a része a piros féknyereg.
A műszeregység része a 4,2 colos digitális kijelző, amelyen töltőnyomás, olajnyomás és olajhőmérséklet is megjeleníthető.
Az üléseket a Recarótól rendelték, a hangulatot bőr és szövetkárpitozás, alumínium kapcsolók és pedálsor, valamint hatszögletű dekorelemek teszik izgalmassá.
Az autó optikai módosításai mind funkcióval bírnak: az öblös légbeömlők a hűtést szolgálják, a hátsó szárny effektív leszorítóerőt termel. Az ikerkipufogó immár nem középen, hanem a diffúzor két oldalán lép ki, így végre vontatni is lehet az autóval, ha valakinek ez a vágya.