Manapság egyre több közlekedési baleset éri a gyalogosokat is. A legtöbbjük autóval érintkezik ezekben az esetekben, ezért az autógyártók az utóbbi években elkezdtek különböző gyalogosvédelmi rendszereket kitalálni és alkalmazni.
Ezeket tesztelte nemrégiben az IIHS, azaz az Amerikai Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet. A teszten 11 kisebb SUV vett részt, mely során háromféle próbát kellett kiállnia az autóknak. Az autóknak fel kellett ismerniük az út közepén, menetiránynak megfelelően közlekedő embert, el kellett kerülniük a takarásból kiszaladó kisgyermeket, valamint az úton egyszerűen átsétáló gyalogost.
A szakértők négyféle minősítést osztottak ki, ami az egyes autók gyalogosvédelmét illeti. A legjobb értékeléssel négy autó büszkélkedhet: a Honda CR-V, a Subaru Forester, a Toyota RAV4, valamint a Volvo XC40.
Öt szabadidőautó valamivel rosszabb értékelést kapott: a Chevrolet Equinox, a Hyundai Kona, a Kia Sportage, a Mazda CX-5 és a 2019 Nissan Rogue is még az egészen jó rendszerrel ellátott autók közé sorolható.
Szégyellnivalója két gyártónak van igazán. A Mitsubishi Outlander az értékelés szerint csak alapvető védelemmel rendelkezik. Nagyon lebőgött a BMW X1-ese, az IIHS egyszerűen nem tudta értékelni a bajorok rendszerét, mivel az zokszó nélkül elütötte a tesztbábut mindhárom esetben.