Már két év múlva forgalomba állhatnak azok a sofőr nélküli kisbuszok, amelyeket a Toyota és az Uber közösen alakít át autonóm üzeműre.
A két cég 2016 óta működik együtt szorosan az autonóm mobilitás terén, és a jelek szerint úgy látják, készen állnak az éles bevetésre: 2021-től mintegy száz darab, következő generációs Toyota Sienna buszlimuzin fogja szállítani az Uber utasait.
Egészen magas, négyes szintű autonómiáról beszélünk, ami azt jelenti, hogy bizonyos feltételek esetén emberi beavatkozástól mentesen tud közlekedni a gépkocsi. Ez ma még csak úgy megy, hogy korlátozzák a bevetési területet – az Uber is erre készül, egy elektronikusan lekerített zónán belül fognak maguktól mászkálni az autók, bár egyelőre nem tudni, mekkora lesz ez a terület, amelyen belül ultranagy felbontású térképek, valamint a jármű és környezete közötti kommunikáció teszi lehetővé a felügyelet nélküli haladást.
A partnerek nem azért választották a Siennát, mert egyszerre sok utast szeretnének szállítani, hanem mert egyrészt a tágas belső térben elférnek a vezérlő számítógépek, másrészt az új Sienna hibrid hajtásláncot kap, aminek nagy feszültségű akkumulátoráról hatékonyabban tudják táplálni a rendszert.
(Képeinken a jelenlegi Toyota Sienna látható)