A gyorshajtás (valamint az ittas vezetés és a figyelemelterelés) a súlyos sérüléssel járó vagy halálos kimenetelű balesetek egyik leggyakoribb kiváltó oka, mondja kutatásokra hivatkozva a Volvo, ezért 2020-tól 180 km/órában korlátozza járműveinek végsebességét.
A limit vélhetően világszerte érvényes lesz, és annak fényében, hogy hamarosan Németországban is eltűnhetnek a sebességkorlátozás nélküli útszakaszok, inkább elméleti, mint gyakorlati jelentőségű – Japánban például 1988 óta nem értékesíthető 180 km/óránál gyorsabb autó.
Ugyanakkor a korlátozásnak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez is köze van: a sebesség emelkedésével egyre nagyobb mértékben nő a légellenállás, és ezért több energiát emészt fel a haladás. A villanyautóknál nem véletlenül korlátozzák a gyártók 180-200 km/óra környékére a végsebességet: a technológia eleve csekély hatótávolsága drasztikusan csökkenthet a sebesség emelkedésével.