Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásból, a NIF Zrt. beruházásában és az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése. A projekt 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival. A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben.
A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozásánál van.
A beruházást a NIF Zrt. finanszírozza, az aszfaltburkolatot betonra cserélik. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be.
A felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra. A munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák.