2014 óta nem volt ilyen magasan az európai újautó-piac átlagos CO2-kibocsátási indexe. A romló tendencia egyértelműen a dízelek kegyvesztetté válásának, illetve a szabadidőjárművek térnyerésének tudható be.
A dízelbotrány után megtorpant a CO2-kibocsátás csökkenése.
A dízelbotrány után megtorpant a CO2-kibocsátás csökkenése.
Fotó megosztása:
Minél nagyobb, annál nagyobb mértékben romlottak a CO2-kibocsátási mérlegek - kivéve a luxuskategóriában, ahol soha semmilyen szabályszerűség nem érvényesül
Minél nagyobb, annál nagyobb mértékben romlottak a CO2-kibocsátási mérlegek - kivéve a luxuskategóriában, ahol soha semmilyen szabályszerűség nem érvényesül
Fotó megosztása:
A luxusmárkák a lista legvégén kullognak, közrefogva a Mazdát
A luxusmárkák a lista legvégén kullognak, közrefogva a Mazdát
Fotó megosztása:
Magyarország nem teljesít valami jól. Sőt, kifejezetten rosszul állunk a hazánkban eladott új autók átlagos CO2-kibocsátása terén.
Magyarország nem teljesít valami jól. Sőt, kifejezetten rosszul állunk a hazánkban eladott új autók átlagos CO2-kibocsátása terén.
Fotó megosztása:
A dízelek CO2-kibocsátása nagyobb mértékben nőtt, mint a benzineseké.
A dízelek CO2-kibocsátása nagyobb mértékben nőtt, mint a benzineseké.
Fotó megosztása:
A luxusautók és a kompakt buszlimuzinok kivételével minden szegmensben romlott a szén-dioxid-kibocsátási index. Előbbi a plug-in hibrid és villanyautóknak tudható be, utóbbi meg leginkább annak, hogy ilyen autók egyre kevésbé léteznek.
Minél nagyobb, annál nagyobb mértékben romlottak a CO2-kibocsátási mérlegek – kivéve a luxuskategóriában, ahol soha semmilyen szabályszerűség nem érvényesül
A húsz legnagyobb darabszámban eladott autómárka eredményeit elnézve szomorú, hogy mindössze öt márka (Toyota, Nissan, Suzuki, SEAT és VW) tudta csökkenteni flottaszintű súlyozott CO2-átlagát. A legnagyobb fejlődést a Nissan mutathatja fel, nyilván a Leaf iránti növekvő kereslet miatt.
A luxusmárkák a lista legvégén kullognak, közrefogva a Mazdát
Ugyanakkor mérföldkőhöz érkezett Európa: most először fordult elő, hogy egy autómárka CO2-kibocsátása 100 g/km alá csökkent. Az eredményt a Toyota könyvelhette el, a márka eladásaiból közel 50 százalékot kitevő hibridek megtették a hatásukat.
Magyarország nem teljesít valami jól. Sőt, kifejezetten rosszul állunk a hazánkban eladott új autók átlagos CO2-kibocsátása terén.
Forrás: JATO Dynamics, Smarter Media