Azt már régóta tudjuk, hogy igazi üde színfoltot veszítünk el az 1-es BMW-vel hamarosan, hiszen a kompakt kategória egyetlen hátsókerék-hajtású autója új platformra kerül és ezzel ki is veszik belőle ez az elrendezés. A téma természetesen nem hagyja nyugodni a különösen autóbolond angol sajtót, ezért az újságírók kifaggatták a BMW-t, miért is történhetett ez meg.
A válaszok rendkívül racionálisak és persze érthetőek, a márka rajongóinak azonban nehéz lesz ezzel megbarátkozniuk. Részben azzal indokolták a változást, hogy ebben a kategóriában a vásárlók elsősorban a helykínálatot és a praktikumot veszik figyelembe, az sokkal kevésbé izgatja őket, hogy melyik végén hajt az autó. Több panasz is érkezett a hosszmotoros, hátsókerék-hajtású 1-es helykínálatára. A következő generációval azonban tágasabb lesz az utastér és – a tisztán elsőkerekes változatok esetében – kardántengely hiánya miatt a hátsó lábtér is, valamint a csomagtartó.
A korábbi UKL platformtól eltérően azonban egy teljesen új építőkészletet alkalmaznak majd a bajorok, ez a FAAR névre hallgat. Ezzel autónként 660 eurót spórol majd elődjéhez képest a modellen a BMW. Ez azt jelenti, hogy ha csak annyi fogy belőle, mint eddig, akkor évente 1,3 milliárd eurót hozhat ez a váltás a bajoroknak.
Ráadásul szélesebb lehet a kínálat. A hathengeres motor természetesen eltűnik az 1-esből, maradnak a három- és négyhengeres turbómotorok, de konnektorról tölthető hibrid és elektromos változat is megjelenhet az 1-esből.