A Halálos iramban 2001-es bemutatása óta nem csak a tuningpiac, hanem az egész világ kultikus járműként tekint a negyedik generációs Toyota Suprára. Ehhez képest a modell használtpiaci ára sokáig észszerű szinten maradt, mostanában viszont elkezdett olyan magaslatokba emelkedni, amit valójában sem a típus gyűjtői státuszba lépésével (az első példányok már elmúltak 25 évesek), sem az új generációs Supra megjelenésével nem lehet magyarázni.
Észszerű ok ide vagy oda, március második hétvégéjén több mint 170 ezer dollárt fizettek a Supra egy ikerturbós, targa tetős példányáért. Az 1994-es gyártású autóban alig 18 ezer kilométer van, állapota a leírás szerint javarészt eredeti. Hogy megér-e 48,5 millió forintot, abban nem vagyunk biztosak, de hogy jól mutat – különösen így, gyári állapotában, böszme szárnyak, lángnyelvek és kitört kerekek nélkül –, az biztos.
A Toyota Suprát nem kis részben soros hathengeres motorja tette legendássá. A háromliteres 2JZ motorcsalád szívó- és ikerturbós kivitelben egyaránt készült; előbbi 215-230, utóbbi (amely a cikkünkben szereplő autót is hajtja) 230-325 lóerős kivitelekben készült, de a könnyen tuningolható blokkból nem volt nehéz akár három-négyszer ekkora teljesítményt kifacsarni. A 325 lóerős európai és észak-amerikai kivitelek kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsultak 100 km/órára, végsebességük meghaladta a 260 km/órát.