Argentínában született Alejandro de Tomaso, de sportautókat gyártó vállalatát 1959-ben alapította meg az olaszorszái Modenában, ahol kezdetben versenyautókat és prototípusokat építettek, itt készültek autók Frank Williams Forma-1-es csapata számára is. Bár a forma és a gyártási hely is olasz, az alapító nem tagadta meg a gyökereit, így a De Tomaso logójában az argentin származásra utal a fehér és világoskék színekkel, a benne lévő T szimbólum Ceballos birtokára utal, ahol felnőtt Alejandro. Bár a Pantera igazán népszerű autó a gyűjtők körében és régebben sem volt közömbös a tehetős, sportkocsira vágyók között, mégsem élte túl a vállalat.

Olasz alapokon támad fel a De Tomaso Pantera 1

Az Ares Design nevű tuningcég azonban fejébe vette, hogy elkészíti a modern idők Panteráját. Természetesen nem álltak neki hosszú évekig fejleszteni, inkább egy kész autóból igyekeztek kireszelni a megfelelő formát és teljesítményt. Marcello Gandini formaterve ma is nagyon működik, ez látható, még a bukólámpát is megcsinálták, ami nagyon kedves, retrós részlet. Hiába nem kedveli az aerodinamika. A beltérben nem igazán törődtek azzal, hogy elmaszkolják a Lamborghini alapokat, így elég világosan látható a rokonság, ami közel 200 millió forintnak megfelelő összegért talán egy kicsit fájdalmas.

Olasz alapokon támad fel a De Tomaso Pantera 13

Az alapokat a Lamborghini Huracán adta, így a motor 5,2 literes, V10-es szívó benzines. A kicsit több mint 1,4 tonnás autót 650 lóerős teljesítményre csavarták, 3,1 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a végsebessége pedig 325 km/óra. A teljes hajtásláncot megtartották, így ebben is 7 gangos automataváltó található és Haldex rendszerű összkerék-hajtás.

Olasz alapokon támad fel a De Tomaso Pantera 14

Videó nélkül ez sem lehetne teljes, ezért az Ares Design folyamatosan csepegteti a mozgóképeket az autóról: